Sinopsis Tiga Drama Korea dan Thailand Yang Sedang Hits: Secret Garden 2019, Count Your Lucky Star, Alice 2020

Sinopsis Drama Secret Garden 2019, Count Your Lucky Star, dan Alice 2020

1. Secret Garden 2019


THAILAND DRAMA
FULL EPISODES‼️
GENRE : ROMANCE/COMEDY
SINOPSIS:

Drama ini mengisahkan tentang Thanat (Ananda Everingham) adalah seorang lelaki tampan yang sombong. Dia mempunyai bisnes besar dan merupakan seorang jutawan , keluarganya juga sangat kaya dan hebat dalam menjalankan bisnes . Dia ingin menjadi seorang lelaki yang cerdas, bijak dan tidak mudah jatuh cinta pada siapapun. Semua kekayaan yang ia miliki adalah berkat usaha dan bisnes atuknya sehingga lah dirinya pon menjadi seorang yg berjaya. Saat ini Thanat adalah seorang CEO perusahaan . Namun pada suatu hari dia bertemu dgn Vina (Baifern Pimchanok Luevisadphaibul) . Seorang wanita yang baik dan rendah hati. Tidak lama kemudian, sebuah kejadian misteri terjadi kepada mereka berdua yang mana tubuh Thanat dan Vina tertukar . Bermula dari kejadian ini lah hal2 aneh kerap terjadi dan makin lama mereka makin dekat hingga wujud rasa cinta. Apakah tubuh mereka akan tertukar kembali ? Adakah mereka akan terus berhubungan? Min malas dah nak ulas tengok lah sendiri


2. COUNT YOUR LUCKY STAR


CHINESE DRAMA
GENRE : ROMANCE/COMEDY
SINOPSIS :

Lu Xing Cheng (Jerry Yan) memiliki segalanya . Hingga suatu hari Lu Xing Cheng kehilangan semua itu dalam sekelip mata. Lu Xing Cheng merupakan Editor CHIC dan memiliki kepribadian sombong , angkuh dan suka mengata . Dia sangat terkenal , memiliki keberuntungan di dunia . Di sisi lainnya Tong Xiao You (Shen Yue) , dia gadis yang sering mendapat sial . Tetapi dalam waktu sekejap dan secara tak langsung dia menjadi terkenal . Sebelumnya Tong Xiao You merupakan seorang designer biasa yang tidak terkenal dan tak seberuntung Lu Xing Cheng. Namun kecelakaan yang tidak disengaja itu terjadi hingga menyebabkan keberuntungan mereka bertukar dan keduanya menjalani kehidupan yang berubah secara drastik.

3. ALICE 2020


KOREAN DRAMA
EPISODE : 16
GENRE : MYSTERY/SCI-FI/FANTASY/MELODRAMA
SINOPSIS :
Disebabkan kematian Park Jin Gyeom dan Yoon Tae Yi terpisah , tetapi mereka telah bertemu lagi dengan cara ajaib. Park Jin Gyeom (Joo Won) adalah seorang detektif yg tidak menunjukkan emosinya. Saat dia menyelidiki satu kes misteri dia menyedari keberadaan penjelajah waktu. Para pelancong yang datang waktu itu adalah dari masa depan mereka melalui ruang yang disebut ALICE . Park Jin Gyeom berjuang untuk mencegah hal2 buruk yang bakal terjadi di ruang ALICE . Selama waktu itu dia terjumpa Yoon Tae Yi (Kim Hee Seon) lagi yang mana Tae Yi telah meninggal pada masa lalu. Park Jin Gyeom merasa bahawa pertemuan mereka ini adalah pertemuan kembali yg ditakdirkan untuk bersama. Yoon Tae Yi adalah ahli fizik genius dan dia memegang kunci perjalanan waktu. Sementara mereka merungkap rahsia perjalanan waktu bersama , dia menyadari yang rahsia sebenarnya ada dengannya..

0 Response to "Sinopsis Tiga Drama Korea dan Thailand Yang Sedang Hits: Secret Garden 2019, Count Your Lucky Star, Alice 2020"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel